torsdag 3 november 2011

Man borde få K-märka "kill i magen gupp" !

Jaa....det var ett tag sen jag trillade in på den här sidan för att skriva. 
Har haft mer än fullt upp och dagarna går fort. 
Har jobbat hårt och haft långa dagar med blod, svett och....inga tårar.
Att trivas och ha kul när man jobbar är inte alla förunnat och nu när min bil rullar o går igen ( peppar, peppar) så känns det än bättre. 

Det finns ingen bil (vad jag vet) som ger en sån skön känsla när man kör över ett "kill i magen gupp" som min mercedes. 
Ja ni vet dom där guppen som det fanns så många av förr, som man väntade på skulle komma. 
Jag minns tiden i baksätet på våran folkvagn när jag var barn och den härliga överraskande känslan när guppen plötsligt upenbarade sig och killet i magen gjorde att man hissnade och blev till ett förlösande tjut. 
Var är dom??? Guppen alltså! 
Fler o fler vägar blir platta o nästan utan kurvor. Inte konstigt att Liseberg är så välbesökt när tryggheten vi bäddas in i av samhället gör det tråkigt. 
Vägarna utomlands kan vara en upplevelse med kurvor o gupp som sätter adrenalinet i pumpning. Jag kan väl inte påstå att jag uppskattar när sidospeglar flyger av o man drar en lättnadens suck när man kommit fram med livet i behåll är något jag strävar efter, men det får väl finnas gränser för hur tråkigt vi svenskar ska ha det. 

Men....säger ni.... -jag vet en kurvig väg med gupp....ja än så länge säger jag....dom försvinner ett efter ett. 

Jag vet i alla fall ett "kill i magen gupp" inte så långt bort som jag emellanåt kör över. Från det ena hållet är det som bäst, jag ökar på farten ca 10 km/h för den rätta flygande effekten och enbart för att få höra min dotters skratt och tjut, för när man själv kör är man ju förberedd. 
Jag läste någonstans kanske var det på fb....att den bästa humorn skapar man med överraskning....o visst är guppen en överraskning. 

Visst borde man få K-märka "kill i magen gupp"!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar