torsdag 17 januari 2013

Hej!





Hej alla trogna och nya läsare!

Det var ett tag sen jag hann med att titta in här på sidan.
Jag har haft en hel del att göra och prioriteringen har inte varit min blogg kan jag säga.

Mycket arbete med fönster renoveringar och trädgårdsmöbler har upptagit min tid. 
Jag har dessutom själv flyttat och verkstan med mig. 
Efter allt detta har jag haft en period med bara vila......nä det tar ju ett tag att få ordning på alla lådor som ska packas upp och saker ska få sin rätta plats :p 
Nu är jag trött på lådor. Så det som är kvar får vänta till lusten faller på. 
Det blir väl till våren kan jag tänka när energin förhoppningsvis börjar vakna till liv av solens strålar. 

Sol......nä det har vi inte haft så många dagar, sommaren försvann och nästan marken med den, efter allt regnande. Tur vi har hoppet kvar.....ja hoppet att denna sommaren ska bli både varm och solig. Jag som gärna kör mc blir ju extra grinig när det regnar, visst kan man köra ändå men det är inte lika behagligt. 
I denna mörka årstid är jag tacksam när snön ligger på marken och lyser upp. Jag märker det tydligt när jag tar mina kvällspromenader med min hund. 

Förresten vet ni att februari är den bästa tiden att renovera fönster. Det är denna månad som är torrast på året. Fönster som är svåra att öppna brukar öppna sig lättare än annars eftersom fukt halten är minimal i träbågarna. 
Fukt gör ju att trät sväller, men det visste ni väl ;)


Sol vare med er!   Annicka 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar